مسابقه پویش کتابخوانی نگاه نو - مرحله آخر نام و نام خانوادگی شماره دانشجویی تلفن همراه 1. از دیدگاه صمد بهرنگی به جای ترجمه کتابهای آمریکایی نگاشته شده برای معلمان، بهتر بود مترجم دست به چه فعالیت هایی بزند؟ (۲ مورد)2. از دیدگاه صمد بهرنگی اکثر معلمان مانند چه درس می دهند؟ رادیو درخت لامپ دستگاه خودکار و ماشین وار3. از دیدگاه صمد بهرنگی در چه صورت نویسنده میتواند برای محیط و مردمی داستان بنویسد؟ (دو مورد)4. از دیدگاه صمد بهرنگی چرا بخش نامههای تهدیدآمیز و آن هم پند و اندرز کلاس تربیت معلم مفید نبود؟ چون معلمان درک پذیرش این مسائل را نداشتند. چون بدون مطالعه و بررسی قدغن می شد. معلمان آرامش نداشتند و کمتجربه بودند. هر معلم روی روش تدریس خود متعصب بود.5. به عقیده صمد بهرنگی چه کسانی میتوانند برای دانشآموزان مناطق آذربایجان کتاب بنویسند؟ دبیران باتجربه مناطق دبیران نواندیش مناطق فرهنگیان مناطق، آشنا با دو زبان فارسی و ترکی اساتید دانشگاهی6. سرنوشت بخشنامههایی که تنبیه بدنی را قدغن کرده بودند، در مدارس چه میشد؟ با امضای معلمها لای پوشه گذاشته میشود و فراموش می شوند. مدیر به معلمها ابلاغ میکرد و به آنها اهمیت میداد. معلم ها آنها را رد کرده و علناً نمیپذیرفتند. هیچکدام7. چرا معلم خوب حکم کیمیا را دارد؟ برای اینکه انتخاب شغل معلمی به ندرت از روی علاقه و استعداد است. برای اینکه فارغالتحصیلان دانشسرای کشاورزی مثل دیگر معلمان در مدرسهها الفبا می گویند. برای اینکه معلمهایی در روستاها چندین سال تدریس میکنند به امید اینکه به مراکز استان منتقل شوند. همه موارد8. ویژگیهای غالب فرهنگیان جامعه از دیدگاه صمد بهرنگی چه بود؟ (سه مورد)9. کدامیک از موارد زیر نکته یا نکاتی است که صمد بهرنگی در مورد تدریس زبان فارسی در آذربایجان معتقد بود؟ استفاده از روش ترکیبی تدریس کتاب به هر دو زبان فارسی و ترکی در نظر گرفتن ویژگیها و رسوم زندگی محلی همه موارد10. از دیدگاه صمد بهرنگی اگر کسی بخواهد کتابی درباره روانشناسی کودک برای معلمان و مربیان ایرانی بنویسد در درجه اول چه باید کند؟ خودش در خانه کودک داشته باشد. کتابش بر اساس مطالعه کودک ایرانی از پایتختنشین تا روستا زاده باشد مطالعات زیادی در مورد سایر کتب چاپ شده در این مورد داشته باشد. کتب خارجی را ترجمه کند11. از دیدگاه صمد بهرنگی اگر میخواهیم روستائیان را باسواد کنیم و به خواستههایمان ایمان داریم نخست باید...؟ برقراری ارتباط صمیمانه با آنان تلاش معلم و استفاده از روش تدریس های مفید مطالعه کتب معتبر پرداختن به اقتصاد روستا12. از دیدگاه صمد بهرنگی چگونه میتوان صورت مسئله را در مسائل تربیتی ایران فهمید؟ انجام مطالعات بر روی کتب غرب و ایران با رسیدن به مقامات اجرایی بالا کندوکاوی عاقلانه با لمس مسائل از نزدیک و انعکاس آنها استفاده از تجربیات دنیای غرب13. به عقیده صمد بهرنگی جمود فکری مردم نشانه چیست؟ محرومیتها تعلیمات خشک و غلط دبستانی توجه زیاد به غرب عدم آزادی بیان در جامعه14. حداقل انتظاری که صمد بهرنگی از بازرسان داشت چه بود؟ (دو مورد)15. از دیدگاه صمد بهرنگی برای تألیف کتب درسی باید چه اقتضائاتی را در نظر گرفت؟ کشوری استانی محلی شهری16. از دیدگاه صمد بهرنگی اداره تنها در چه مورد یا مواردی به گزارش بازرسانش اعتناء میکند؟ کسر حقوق جریمه کردن توبیخ کردن همه موارد17. از دیدگاه صمد بهرنگی نخستین شرط پیشرفت تعلیم و تربیت کشور چیست؟18. آیا از دیدگاه صمد بهرنگی با نصب و عزل یکی دو بالادست و زیردست و اخراج چند معلم تعلیم و تربیت بهبود مییافت؟ چرا؟19. ویژگی مشترک روستاییان از دیدگاه صمد بهرنگی چه بود؟ لقب گذاری همدیگر رابطه زن و مرد آزادانه عدم فحش و کتک زدن زن توسط شوهر حضور زن در اجتماع20. از دیدگاه صمد بهرنگی چرا نصف بیشتر دانشآموزان شهری تعطیلات تابستان را در کلاسهای خصوصی میگذرانند؟ معلمان کمی در فکر روش تدریس خود هستند. معلمان کمی در فکر نتیجه کار خود هستند. کار معلمی برای اکثر معلمان چیزی جز انباشتن ذهن نیست. همه مواردبا تشکر از شرکت شما در مسابقه پویش کتابخوانی نگاه نو - مرحله آخر در صورت اطمینان از پاسخ های خود بر روی دکمه ثبت کلیک کنید.