مسابقه پویش کتابخوانی نگاه نو – مرحله آخرمسابقه پویش کتابخوانی نگاه نو - مرحله آخر نام و نام خانوادگی شماره دانشجویی تلفن همراه 1. از دیدگاه صمد بهرنگی چگونه میتوان صورت مسئله را در مسائل تربیتی ایران فهمید؟ انجام مطالعات بر روی کتب غرب و ایران با رسیدن به مقامات اجرایی بالا کندوکاوی عاقلانه با لمس مسائل از نزدیک و انعکاس آنها استفاده از تجربیات دنیای غرب2. ویژگی مشترک روستاییان از دیدگاه صمد بهرنگی چه بود؟ لقب گذاری همدیگر رابطه زن و مرد آزادانه عدم فحش و کتک زدن زن توسط شوهر حضور زن در اجتماع3. از دیدگاه صمد بهرنگی اکثر معلمان مانند چه درس می دهند؟ رادیو درخت لامپ دستگاه خودکار و ماشین وار4. به عقیده صمد بهرنگی جمود فکری مردم نشانه چیست؟ محرومیتها تعلیمات خشک و غلط دبستانی توجه زیاد به غرب عدم آزادی بیان در جامعه5. از دیدگاه صمد بهرنگی در چه صورت نویسنده میتواند برای محیط و مردمی داستان بنویسد؟ (دو مورد)6. کدامیک از موارد زیر نکته یا نکاتی است که صمد بهرنگی در مورد تدریس زبان فارسی در آذربایجان معتقد بود؟ استفاده از روش ترکیبی تدریس کتاب به هر دو زبان فارسی و ترکی در نظر گرفتن ویژگیها و رسوم زندگی محلی همه موارد7. حداقل انتظاری که صمد بهرنگی از بازرسان داشت چه بود؟ (دو مورد)8. سرنوشت بخشنامههایی که تنبیه بدنی را قدغن کرده بودند، در مدارس چه میشد؟ با امضای معلمها لای پوشه گذاشته میشود و فراموش می شوند. مدیر به معلمها ابلاغ میکرد و به آنها اهمیت میداد. معلم ها آنها را رد کرده و علناً نمیپذیرفتند. هیچکدام9. چرا معلم خوب حکم کیمیا را دارد؟ برای اینکه انتخاب شغل معلمی به ندرت از روی علاقه و استعداد است. برای اینکه فارغالتحصیلان دانشسرای کشاورزی مثل دیگر معلمان در مدرسهها الفبا می گویند. برای اینکه معلمهایی در روستاها چندین سال تدریس میکنند به امید اینکه به مراکز استان منتقل شوند. همه موارد10. از دیدگاه صمد بهرنگی چرا نصف بیشتر دانشآموزان شهری تعطیلات تابستان را در کلاسهای خصوصی میگذرانند؟ معلمان کمی در فکر روش تدریس خود هستند. معلمان کمی در فکر نتیجه کار خود هستند. کار معلمی برای اکثر معلمان چیزی جز انباشتن ذهن نیست. همه موارد11. از دیدگاه صمد بهرنگی برای تألیف کتب درسی باید چه اقتضائاتی را در نظر گرفت؟ کشوری استانی محلی شهری12. از دیدگاه صمد بهرنگی به جای ترجمه کتابهای آمریکایی نگاشته شده برای معلمان، بهتر بود مترجم دست به چه فعالیت هایی بزند؟ (۲ مورد)13. از دیدگاه صمد بهرنگی نخستین شرط پیشرفت تعلیم و تربیت کشور چیست؟14. ویژگیهای غالب فرهنگیان جامعه از دیدگاه صمد بهرنگی چه بود؟ (سه مورد)15. از دیدگاه صمد بهرنگی اداره تنها در چه مورد یا مواردی به گزارش بازرسانش اعتناء میکند؟ کسر حقوق جریمه کردن توبیخ کردن همه موارد16. به عقیده صمد بهرنگی چه کسانی میتوانند برای دانشآموزان مناطق آذربایجان کتاب بنویسند؟ دبیران باتجربه مناطق دبیران نواندیش مناطق فرهنگیان مناطق، آشنا با دو زبان فارسی و ترکی اساتید دانشگاهی17. آیا از دیدگاه صمد بهرنگی با نصب و عزل یکی دو بالادست و زیردست و اخراج چند معلم تعلیم و تربیت بهبود مییافت؟ چرا؟18. از دیدگاه صمد بهرنگی اگر میخواهیم روستائیان را باسواد کنیم و به خواستههایمان ایمان داریم نخست باید...؟ برقراری ارتباط صمیمانه با آنان تلاش معلم و استفاده از روش تدریس های مفید مطالعه کتب معتبر پرداختن به اقتصاد روستا19. از دیدگاه صمد بهرنگی اگر کسی بخواهد کتابی درباره روانشناسی کودک برای معلمان و مربیان ایرانی بنویسد در درجه اول چه باید کند؟ خودش در خانه کودک داشته باشد. کتابش بر اساس مطالعه کودک ایرانی از پایتختنشین تا روستا زاده باشد مطالعات زیادی در مورد سایر کتب چاپ شده در این مورد داشته باشد. کتب خارجی را ترجمه کند20. از دیدگاه صمد بهرنگی چرا بخش نامههای تهدیدآمیز و آن هم پند و اندرز کلاس تربیت معلم مفید نبود؟ چون معلمان درک پذیرش این مسائل را نداشتند. چون بدون مطالعه و بررسی قدغن می شد. معلمان آرامش نداشتند و کمتجربه بودند. هر معلم روی روش تدریس خود متعصب بود.با تشکر از شرکت شما در مسابقه پویش کتابخوانی نگاه نو - مرحله آخر در صورت اطمینان از پاسخ های خود بر روی دکمه ثبت کلیک کنید. توسط sajjad | ۳۱/۰۲/۱۳۹۹ | | 0 کامنت |